5 Ağustos 2013 Pazartesi

iki şair: Şêrko BÊKES ve Ahmet ERHAN yaşama veda ettiler.



iki şair: Şêrko BÊKES ve  Ahmet ERHAN

iki şair...
iki ünlü ve sevilen şair...
Ahmet Erhan  ve Şêrko Bêkes...
sonsuzluğa göçtüler...
lâkin / aynı güne denk geldi iki şairin aramızdan ayrılışı...
“Bugün de ölmedim anne!” dizesini hayatımıza katan şair Ahmet Erhan
ve
“...ama eğer özgürlüğü çıkarırlarsa /yılım ölür. / ve ben de ölürüm.” diyen  Şêrko Bêkes, 
         -takvim yaprakları 04 Ağustos 2013’ü işaret ederken
yaşama veda ettiler.
Topraklarına ışıklar, şiirler yağsın.!.
                                                           sevdakâr çelik
                                                           Mizah Ve Şiir / o5.o8.2013
 iki şairden 2'şer şiir            :
AYRILMAK.....Şêrko BÊKES
BİRLİKTE.....Şêrko BÊKES
BUGÜN DE ÖLMEDİM ANNE.....Ahmet ERHAN

ANNE.....Ahmet ERHAN

   
AYRILMAK
Eğer
gülü biçerlerse
dört mevsimimden,
bir mevsimim ölür.
eğer sevgiyi çıkarırlarsa
iki mevsimim ölür.
eğer ekmeği çıkarırlarsa
üçü ölür.
ama eğer özgürlüğü çıkarırlarsa
yılım ölür.
ve ben de ölürüm
Şêrko BÊKES
( o2 Mayıs 1940 Süleymaniye_ 04 Ağustos 2013İsveç)
**

BİRLİKTE
Bir akşam bir kör
Bir sağır ve bir dilsiz
Oturmuşlar bir süre birlikte
Bir bahçede.
Hayat doluydular, zariftiler ve gülümsüyorlardı.
Kör gördü dünyayı
Bir sağırın gözleriyle.
Sağır duydu
Dilsizin kulaklarıyla
Ve dilsiz anladı dudakların
Hareketlerini ve diğerlerinin yüzlerini.
Ve üçü birlikte
İçine çekiyordu kokusunu çiçeklerin.
Şêrko BÊKES
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
**

BUGÜN DE ÖLMEDİM ANNE
Yüreğimi bir kalkan bilip sokaklara çıktım
Kahvelerde oturdum çocuklarla konuştum
Sıkıldım, dertlendim, sevgilimle buluştum
Bugün de ölmedim anne.

Kapalıydı kapılar, perdeler örtük
Silah sesleri uzakta boğuk boğuk
Bir yüzüm ayrılığa, bir yüzüm hayata dönük
Bugün de ölmedim anne.

Üstüme bir silah doğruldu sandım
Rüzgâr, beline dolandığında bir dalın
Korktum, güldüm, kendime kızdım
Bugün de ölmedim anne.

Bana böylesi garip duygular
Bilmem niye gelir, nereye gider?
Döndüm işte; acı, yüreğimden beynime sızar
Bugün de ölmedim anne.

                Ahmet ERHAN

**
ANNE
Bırak kalsın masada ekmek
testide su
Ayna puslu, pencere camı kirli
Bırak kalsın saçların dağınık,
gözlerin uykulu.
Saksıdaki çiçek susuz, kedi
yalını bekler bir köşede
Bırak kalsın meyve ağaçta,
kırlangıç havada
Dama düşen ince bir yaz yağmuru...
Yoruldun artık, bütün gün
didinip durdun
Toprak bile, gök bile, deniz bile
bir yerde yorulur.
Bırak kalsın süpürge duvarda,
sabun kovada
Anne, gel yanıma otur.
            Ahmet ERHAN
 (o8 Şubat 1958 Ankara_04 Ağustos 2013 İstanbul)

şair_Şêrko BÊKES

Hiç yorum yok: